Groep 5-6D 2017

Knutselcircuit(januri 2018)

We zijn sinds een paar weken begonnen met een knutselcircuit in de middenbouw. Dit doen we op dinsdagmiddag vanaf 14.00. De kinderen gaan dan 45 min naar een andere klas toe om iets leuks te knutselen. Ze werken 2 weken aan hun knutselwerkje en gaan dan weer naar de volgende klas. De kinderen en meester/juffen vinden het erg leuk.

29 september 2017:

De afgelopen week zijn wij in groep 5/6D bezig geweest met het maken van woordspinnen, dit kwam aan bod met taal.

Zo heeft iedereen een woordspin gemaakt over de sportdag van afgelopen donderdag en hebben ook veel kinderen zelf een woordspin bedacht. Zie hier de prachtige resultaten!

 

17 oktober 2017:

Vandaag hebben wij bezoek gehad van de politie. Er kwam een echte politie agent langs, die ons alles liet vragen. De kinderen wilden vooral weten wat een politie agend eigenlijk allemaal bij zich heeft. De kinderen mochten alles zien en er mochten zelfs een paar kinderen de handboeien om. Ook had de agent een politiebus meegenomen, waar we allemaal even in plaats mochten nemen. De zwaailichten en de sirene gingen ook aan, reuze spannend en interessant natuurlijk!!

20 oktober 2017:

Wist u dat????

  • Theo sinds deze week bij ons in de klas zit? Erg leuk natuurlijk. We wensen Theo een hele fijne tijd bij ons op it Heechhôf. 
  • Dat onze bibliotheek is vernieuwd en we afgelopen week allemaal een nieuw boek mochten halen? Dat halen was nogal speciaal deze keer, want de kinderen mogen vanaf nu allemaal hun eigen leesboek scannen.....
  • Wesley een robot heeft gekregen op zijn verjaardag? Deze heeft hij gisteren gedemonstreerd aan de hele klas. Reuze interessant natuurlijk. De robot kan zelfs een beker vast pakken en omhoog tillen!
  • We vandaag allemaal benoemd hebben waar we trots op zijn? Juf is namelijk erg trots op de kinderen op wat ze al bereikt hebben in deze korte tijd. Maar ik vind het ook belangrijk dat de kinderen zelf dingen kunnen benoemen van zichzelf en elkaar waar ze trots op zijn. Hier een paar voorbeelden: "Ik krijg bijna nooit meer woede aanvallen", "Ik ben trots op dat ik vrienden heb", "Ik ben trots op de klas", "Ik ben trots op dat ik het zo goed doe met spelling", "Ik ben trots op dat juf het met ons volhoudt", "Ik ben trots op dat ik nu deelsommen kan". En zo kunnen we natuurlijk nog heeeeel lang door gaan. 
  • Wist u dat wij twee keer in de week toneellezen in tweetallen? De kinderen kunnen dit heel goed en kunnen met veel gekke, leuke stemmetjes lezen. 

 

Groep 5/6 D willen jullie allemaal een hele fijne herfstvakantie toewensen!

Tot over 10 dagen!

Bezoek aan de boerderij

Afgelopen woensdag, 21 maart, zijn wij met groep 5/6D naar de boerderij in Oudwoude geweest. Dit uitje ontstond vanwege een persoonlijk leerdoel van één van de kinderen. Alle kinderen bij ons in de klas werken namelijk aan een eigen doel. Één van de kinderen wou heel graag leren melken en dieren leren verzorgen. Vandaar dat wij afgelopen woensdag met onze laarzen en oude kleding naar de boerderij zijn afgereisd. Aangekomen op de boerderij werden we verwelkomd door de boer en de boerin. We mochten van echt van ALLES op de boerderij! Namelijk: kalfjes bekijken, grote paarden aaien, de hond uitlaten, met de pony te lopen, in de melkput het melken bewonderen, melk proeven, in de koeienstal lopen, op de trekkers, lammetjes melk geven uit de fles en natuurlijk al deze leuke dieren aaien! We hebben een fantastische dag gehad! Alle kinderen hebben een verhaaltje geschreven voor de boer en de boerin, hier onder een aantal voorbeelden. 

Boerderij  ik vond het leuk bij jullie op de boerderij. Dat ik bij jullie mocht komen. Het hondje vond ik heeeeel lief, net zoals de schaapjes. En dat ik bij koeien melken mocht kijken. Bedankt dat ik op bezoek mocht komen. Doei! (Theo)

Een leven van een boer ik moest kleren aan die vies mochten worden en laarzen aan. Ik vond het leukst de lammetjes, schapen, koeien, de honden en de trekker. Ik vond het de allerleukste dag van de wereld. Groetjes Sven. 

Een leven van een lammetje een lammetje is schattig. Zijn wollige huid, lekker zacht. Lekker knuffelen en lekker drinken geven en samen spelen. Oooo ik moet naar huis. Slaap zacht lammetje. Einde. Bedankt dat ik kon kijken. (Cris)

De boerderij we gingen naar de boerderij. We reden met de auto. Ik vond het heel leuk bij de lammetjes en bij de puppy maar het allerleukste was de lammetjes. En de boerderij zelf was ook heel leuk. Bedankt voor de hele leuke dag! (Justin)

Een super gave dag iedereen was gezellig, iedereen was blij. Ik vond het de leukste dag. Ik vond het leuk op de pony. Ik vond het leuk om alles te zien. Het leukste vond ik de lammetjes melk geven en die ging aan mijn vinger zuigen. Ik vond het leuk. Bedankt voor de mooie dag. 

 

Grote rekendag en lenteontbijt 

Woensdag 28 maart 2018 hebben groep 5/6C en 5/6D samen gewerkt aan de grote rekendag.

Dit deden we in de vorm van een circuit waarbij er verschillende spelletjes aan bod kwamen.

In de groep van juf Annemaryn werd er druk gemeten. We moesten kijken hoe lang en breed de klas was. Dit deden we met een rolmaat maar ook met ons eigen lichaam. We hebben onszelf ook gemeten en van klein naar groot gezet!!

Op de gang konden de kinderen kiezen uit allemaal verschillende rekenspelletjes zoals; yepp, malle getallen, tafelkwartet, rekenen met bordspellen en nog veel meer!

In de klas van juf Jildou zijn we bezig geweest met sommen tot 100. De kinderen moesten met pittenzakken proberen om in totaal 100 te gooien. Lukt dit met twee pittenzakken? Dan kregen we 100 punten. Lukte dit met drie pittenzakken dan kreeg je 50 punten!

 

Al met al veel gerekend!!!

 

Vandaag hebben we heerlijk met elkaar ontbeten en paaseieren gezocht. Fijne Pasen allemaal!